Початок кінця. Чому обвалилися акції екс-Facebook

Фото: Getty Images Facebook змінив назву та логотип

Капіталізація корпорації Meta за один день впали на сотні мільярдів доларів, а Марк Цукерберг вилетів із десятки Forbes.

 

Капіталізація корпорації Meta, колишня Facebook Inc., за один день впала майже на 200 мільярдів доларів, а Марк Цукерберг вибув із десятки найбагатших людей. Так інвестори відреагували на слабку звітність за квартал, зниження кількості активних користувачів та скромні прогнози компанії. Корреспондент.net розповідає подробиці.

 

 

 

Історичне падіння акцій

 

У ніч на 3 лютого корпорація Meta, якій належить Facebook, Instagram та WatsApp, представила звітність за четвертий квартал та весь 2021 рік.

 

Виручка за рік збільшилася на 37 відсотків – до 118 мільярдів доларів, чистий прибуток – на 35 відсотків – до 39,4 мільярда доларів. За четвертий квартал виторг зріс на 20 відсотків 33,6 мільярда, чистий прибуток при цьому знизився на вісім відсотків, склавши 10,3 мільярда. Такий квартальний результат виявився гіршим за очікування аналітиків.

 

Кількість щодня активних користувачів Facebook також знизилася – з 1,930 мільярда до 1,929 мільярда. Така ситуація відбувається вперше у 18-річній історії компанії.

 

Крім того, Meta повідомила про не надто оптимістичні прогнози: очікується, що в першому кварталі виручка зросте в діапазоні від трьох до одинадцяти відсотків, що стане найслабшим зростанням виручки за весь час існування компанії.

 

У ході розширених торгів цінні папери Meta після публікації звіту впали на 23 відсотки. 3 лютого падіння продовжилося і зараз становить 25,5 відсотка.

 

Meta потягнула за собою акції інших операторів соціальних мереж — Pinterest, Snap та Twitter. Акції Snap впали більш ніж на 18 відсотків після закриття торгів, Pinterest – майже на десять відсотків, Twitter – близько восьми відсотків.

 

При цьому статки засновника Meta Марка Цукерберга скоротилися на 27,1 мільярда доларів (23,67 відсотка), випливає з даних рейтингу Forbes Real-Time. Наразі вони оцінюються у 87,4 мільярда доларів.

 

 

 

Причому тут Apple

 

Зниження кількості щодня активних користувачів Facebook є відображенням зростаючої втрати актуальності цієї соціальної платформи для молоді. Meta не розкриває кількість користувачів Instagram, але загальна кількість щодня активних користувачів у всіх її програмах становить 2,82 мільярда.

 

Засмутила інвесторів не лише втрата актуальності соцмережі. Іншим фактором стали нові правила конфіденційності на пристроях Apple.

 

У розмові з інвесторами після публікації фінансового звіту фіндиректор Meta Девід Веннер повідомив, що у 2022 році компанія оцінює свої втрати через нові правила про відстеження даних iOS користувачів у десять мільярдів доларів.

 

З випуском квітневого оновлення iOS 14.5 компанія Apple обмежила доступ додатків до унікального ідентифікатора пристрою і запустила функцію App Tracking Transparency, яка зобов’язує сторонні програми завжди вимагати у користувачів дозвіл на відстеження дій для націлення реклами.

 

Facebook стала головним противником змін — соцмережа навіть розмістила рекламні оголошення в газетах New York Times, Washington Post та Wall Street Journal.

 

 

Метавсесвіт не допоможе

 

Цукерберг заявив, що компанія вкладає багато коштів у сервіс Reels, який є конкурентом TikTok: компанія хоче залучити туди молоду аудиторію, хоча цей продукт приносить менше виторгу, ніж інші.

 

Глава Meta зазначив, що Reels — продукт, що найшвидше зростає. Керівництво компанії вважає, що одного разу Reels приноситиме стільки ж грошей, скільки і стрічка, і Stories.

 

«Очевидно, що попереду багато великих труднощів, оскільки Meta стикається з новою жорсткою конкуренцією за рекламні доходи з такими компаніями, як TikTok, а також бореться зі складнощами з націленням і метриками в рекламі через введені Apple в iOS зміни», — вважає аналітик компанії Insider Intelligence Дебра Ахо Вільямсон.

 

Не допоможуть у короткостроковій перспективі і грандіозні плани корпорації: минулого року Meta повідомила про плани створення метавсесвіту, тобто віртуального всесвіту, що поєднує вже звичними цифрові можливості з технологіями віртуальної та доповненої реальності.

 

Ці плани вимагатимуть мільярдів доларів і при цьому не позитивно вплинуть на бізнес корпорації в найближчі роки.

 

«Інвестори, які дивляться у бік Meta, починають розуміти, що купівля її акцій — це більше не інвестиція в її рекламну платформу. Інвестиції в Meta тепер більше схожі на підтвердження вашої віри в те, що метавсесвіт замінить собою більшу частину нинішнього досвіду споживачів в інтернеті», — зазначає генеральний директор рекламної агенції Online Optimism Флінн Цайгер.

 

Дехто в Кремнієвій долині сприймають Facebook як валізу без ручки — це вже не таке класне місце для роботи, як десять років тому. Тому залучати справжні таланти, які могли б зробити прорив, досить важко.

 

 

Комментировать

Ваш электронный адрес не будет опубликован.


*